søndag 1. april 2012

Vi prøver oss på ny hundesports gren; Brukshund.

Lenge har jeg satt hjemme og tenkt på nye ting å finne på med mine to små firebente. Agilityen er bare alt bra hele tiden og lite å jobbe med, da mister jeg litt motivasjon. Lydigheten er jeg rett og slett å lei fordi enten så er hun for treg eller så setter hun seg sjevt. Så nå var det på tide med noe nytt.

Etter å ha lest mye på nett og hørt med andre i klubben (AOH) fant vi ut at kanskje bruks trening kunne være noe for meg og Kathinka. Så idag har vi vært med på brukstrening på Våje i Vegårdshei.

Og skal si det var spennende, vi prøvde oss i spor. Det var veldig motiverende, Kathinka fant gjenstanden, men hun har lite intresse for den. Men bare måten vi ble tatt i mot av bruksgruppa var utrolig god synes jeg.
Kathinka var stor fornøyd når hun fikk komme ut av bilen og der sto det 5 damer som ville gi henne kos, godbiter og oppmerksomhet. Nei for en god gjeng! Vi følte oss velkommende med en gang.
Hun fant gjenstandene ute  i terrenget og jeg lærte hva min oppgave var. SÅ nå er det bare hjem å trene!

Feltsøk fant vi fort ut at ikke er noe for oss enda, ettersom hun ikke har intresse for gjenstander. Men imorgen skal jeg ut å kjøpe litt spor utstyr så begynner vi spor treningen!

Dette blir morro fremover!

1 kommentar:

  1. Så bra at dere hadde en fin dag i skogen! :) Kan jo være greit å begynne med spor, og når hun har det inne, så kan dere jo evt prøve dere på feltsøk når hun har fått litt mer intr. for gjenstander :) Vi var jo ikke på trening i dag, men vi ser dere nok snart i skogen ;)

    SvarSlett